2012. július 13., péntek

Minesztrone leves Anya módra

Ennek a levesnek számomra igazán kedves története van. Réges-rég, amikor még kicsi voltam és a bazsalikom vagy épp az oregánó nem hogy kuriózumnak számított, de azt sem tudtuk igazán, hogy micsoda, na akkor evett ilyen leves anya valahol. Amikor nyaraltunk, megpróbálta reprodukálni, a végeredmény pedig nagyon-nagyon finom lett. Bár akkor még nem tudta, hogy bazsalikommal és oregánóval lenne az igazi. De később persze kialakult a számomra tökéletes paradicsomos zöldségleves, és mondhat bárki bármit, nekem EZ a tökéletes minesztrone leves! Imádom.

A hangsúl y a zöldéségek sokféleségén, frisseségén és zsengeségén van, ezért ez a leves szerintem ilyenkor, nyáron az igazi.
A zöldégek fajtája és mennyisége tetszőlegesen változtatható.


Hozzávalók:
  • 2 szál zsenge sárgarépa
  • 1 szál zsenge petrezsemgyökér
  • 1 db kisebb, zsenge zellergumó
  • 1 db kisebb, zsenge karalábé
  • 1 db zöldpaprika
  • 1/3 db kistök
  • néhány szál zsenge zöldbab
  • 1 fej hagyma (én most fél fej vöröset és fél fej lilát használtam)
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • házi paradicsomlé
  • cukor
  • firss bazsalikom, oregano
  • kevés zsiradék
  • egy kanál liszt
 Tálaláshoz:
  • reszelt sajt (nem füstölt)
  • fokhagymával bedörzsölt pirítós kenyér

A hagymát vékony szeletekre, minden mást vékony csíkokra vágunk (én még a zöldbabot és kettévágtam hosszában).
A tököt és fokhagymát kivéve minden egyszerre a lábasba dobunk, kevés zsiradékon, a saját levében pároljuk. Ha már a saját leve elfőtt, hozzáadjuk a fokhagymát és tököt, alaposan átforgatjuk, és ha már érezzük a fokhagyma illatát sózzuk, majd kevés vizet aláöntve "roppanósan-puhára" pároljuk. Amikor kész, megszórjuk apróra vágot friss bazsalikommal és oreganóval, hagyjuk, hogy "kijöjjön" az illata, megszórjuk egy kanál liszttel, alaposan elkeverjük, majd felöntjük kb. 1/3-2/3 arányban paradicsomlével és vízzel. Szórunk bele kevés cukrot, ha szükséges utánasózzuk. Néhány percig forraljuk, és kész! 
Tálalás előtt a tányérok közepébe reszelt sajtot teszünk, erre merjük a forró levest. Fokhagymás pirítóssal az igazi!

2 megjegyzés:

Edit írta...

Na ez fini lehet. Ahogy olvastam a hozzávalókat, lelki szemeim előtt pipáltam is ki a listát, hogy ez is van a kertben, meg ez is, meg ez is....talán csak karalábé nincs főzhető méretű. Szóval lehet hétvégén ha lesz időm összeszedegetem az alapanyagot, és megfőzöm :)

Ditti írta...

Szia Edit! Mindenképp próbáld ki, szerintem nem fogsz csalódni! Főleg, ha a kertedben szedegeted össze a hozzáfalókat, akkor tényleg varázslatosan finom lesz a végeredmény... Mert annál firssebbet és finomabbat, mint amit néhány perccel főzés előtt szedsz össze a kertben, sehol nem lehet kapni! :) ha megfőzöd, kíváncsi vagyok a véleményedre (ha negatív, akkor is), megköszönném ha megírnád! puszi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...