2012. szeptember 6., csütörtök

Amerikai almás pite

A receptet itt találtam, és bár elsőre figyelmetlenség miatt néhány dolgot kihagytam, a víz mennyiségét pedig elnéztem, mégis tudtam, hogy ez egy tuti recept, mert ha elrontva is mennyeien finom, akkor milyen lehet, ha mindent jól csinálok?
Második alkalommal már figyeltem, és a tökéletesnél is tökéletesebb pite született.
A szerecsendiót én kihagytam, és 1 helyett 2 kanál citromlével ízesítettem a tölteléket. A megadott 24 cm-es átmérőjű pitetál helyett én egy 27 cm-eset használtam (csak ilyenem van).

Az új kedvencünk! A tészta omlós, a töltelék pedig krémesen folyós.... Figyelem! Függőséget okozhat! :)


Hozzávalók a tésztához:
  • 35 dkg liszt
  • 18 dkg kockákra vágott vaj
  • 2 ek porcukor
  • csipetnyi só
  •  0,3 dl víz (én picit többet tettem, de a liszt minőségétől is függ)
Töltelékhez:
  • 80 dkg alma
  • 13 dkg cukor
  • 2,5 ek liszt
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 2 ek citromlé
  • 4 dkg kockákra vágott vaj
Tetejére
  • porcukor
  • víz
Tálaláshoz:
  • porcukor
A tésztához a lisztet a vajjal összemorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval rugalmas tésztává gyúrjuk. Fóliába csomagoljuk,  15-20 percre a mélyhűtőbe tesszük.
A töltelékhez a megtisztított almát (hámozzuk is meg) cikkekre vágjuk, majd vékonyan felszeleteljük. A cukorral, fahéjjal, liszttel és citromlével összekeverjük.
A tészta felével kibélelünk egy 27 cm-es kerek formát, a szélén kilógó részt levágjuk. A tölteléket belerakjuk, majd a vajat kis darabokban rászórjuk.
A maradék tésztát kinyújtjuk, ráborítjuk és a széleket összenyomkodjuk.
A leeső tésztából csíkot sodrunk, megcsavarva körben a tészta szélére fektetjük, kissé rányomkodjuk.
A felső tésztaréteget villával megszurkáljuk,vagy késsel bevágdossuk, a tetejét vízzel megkenjük és a porcukorral szórjuk.
Előmelegített sütőben készre sütjük, porcukorral meghintve tálaljuk.
Forrón, melegen, langyosan, hidegen....mindenhogy nagyon jó!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...