2012. október 30., kedd

Sütőtök krémleves baconnel és sajttal


A recept Chili és Vaniliától való, nagyon finom, bár egy ici-picit változtattam rajta. No nem azért, mert nem tetszett, hanem azért, mert földi halandóként általában nincs itthon csak úgy leszűrt zöldséglevesem, és narancsom sem volt. De az előbbit leveskockával kiváltva, az utóbbit nemes egyszerűséggel kihagyva is borzasztóan finom leves született.
Tálaláshoz én tökmag helyett (nem szeretem) reszelt sajtot és ropogósra pirított bacont használtam, mert valahogy nekem így az igazi.
Amikor elfogyott a bacon, csak sajtot tettem bele, úgy is nagyon finom volt. Az utolsó adagot már üresen ettem, és nekem önmagában is nagyon ízlett.
Igazi narancssárga őszi leves, ami simogatja a lelket!



Hozzávalók:

1 db sütőtök (recept szerint 1 kg, én nem mértem)
1 db közepes fej hagyma
1 db nagy burgonya
1 db közepes alma
1,5 dl tejszín
1,2 l szűrt zöldségleves vagy víz +leveskocka (nekem többre volt szükségem, mint 1,2 l)

bors
szerecsendió
friss kakukkfű
1 kanál vaj
1/2 narancs leve (kihagytam)

tálaláshoz:  bacon, sajt vagy pirított tökmag, tökmagolaj

A tököt hosszában félbe vágjuk, kimagozzuk és sütőpapírral bélelt tepsiben puhára sütjük (amikor a széle már erősen barnulni-feketedni kezd, akkor jó).
A vajon a hagymát üvegesre pirítjuk a friss kakukkfű levélkékkel, majd 2-3 kanál mézzel összeforgatjuk.
Felöntjük az alaplével (vagy vízzel, és beledobjuk a leveskockát), beletesszük a meghámozott és felkockázott burgonyát és almát. Puhára főzzük.
A puha tököt kikaparjuk a héjából, a leveshez adjuk és az egészet összeturmixoljuk a botmixerrel. Sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük és belekeretjük a tejszínt is, majd felforraljuk még egyszer.
A bacont nagyon ropogósra sütjük, a sajtot lereszeljük. A bacont konyhai ollóval tálaláskor a levesbe vágjuk, és a sajttal megszórjuk.

A bacon elfogyott, így a képen már csak a sajtos verziót tudtam megörökíteni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...