2013. január 20., vasárnap

Fasírt

Egyszerű, hagyományos, nagymamám-féle. Régi nagy kedvencem. Nagyon finom. :)


Hozzávalók:
  • 0,5 kg darált sertéshús (lapocka vagy comb)
  • 1 szikkadt kenyér csücske ( a kenyér végétől kb. 10-12 cm-re vágjuk le)
  • 1 egész tojás
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, köménymag, majoranna ízlés szerint
  • kevés pirospaprika (ne tegyünk túl sokat, mert akkor égni fog sütés közben)
  • szárított petrezselyemzöld (elhagyható)
  • zsemlemorzsa
  • kevés olaj vagy zsír a sütéshez
A kenyeret hideg vízbe áztatjuk, a hagymát és  fokhagymát ledaráljuk, vagy lereszeljük (én a botmixer késes darálós tartozékát használom erre a célra).
A kenyeret alaposan kinyomkodjuk, majd a hússal, hagymákkal, fűszerekkel és a tojással összedolgozzuk. Ha nagyon latyakos, akkor tegyünk bele kevés zsemlemorzsát.
Ezután kis labdákat formázunk belőle, majd kicsit lelapítjuk, megforgatjuk zsemlemorzsában és teflon serpenyőben kevés zsiradékon mindkét oldalukat szép barnára sütjük.

Ha előző este keverjük be a fasírtot, akkor az ízek még finomabban összeérnek.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Ditti!
A holnapi ebéd eldöntve!!!:) Köszönöm az ötletet!De, hogy miért éppen Nekem adja ki alul a diós-almás bögrésedet alul a képeknél, nem is értem ?! :)))

Ditti írta...

:))) Én sem értem. ;)
A fasírthoz sok sikert! Főzelékhez, tört krumpliuval, rizzsel, hidegen, melegen, savanyúsággal vagy majonézzel, mindenhogy finom. Szerintem. :)

Roza írta...

Guszta a fasírtod!:) Meg a többi ételed is!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...