2013. január 19., szombat

Narancskrémes piskótakocka

Múlt héten bukkantam erre az olajos piskóta receptre, melyet ki is próbáltam, tortát sütöttem belőle Anyu szülinapjára (elfelejtettem lefotózni). Egyszerűen szuper recept, a piskótát ezentúl szerintem mindig így fogom elkészíteni.

Már előzőleg eldöntöttem, hogy valamilyen narancsos krémmel fogom megtölteni a tortalapot, de miután kb. 10 féle narancsos krém receptjét olvastam el, és hosszas töprengés után kiválasztottam a legjobbnak tűnőt, kiderült, hogy bár mérget vettem volna rá, mégsem volt otthon habfixáló....Szombat este volt, és mivel másnapra kellett elkészülnie a tortának, saját kútfőből készült a krém, amiről mondhatnék sokmindent, de amíg nem próbáljátok ki, úgysem hiszitek el, hogy ez valami olyan, de olyan, de olyan finom...

Szóval annyira finom lett, hogy ma újra elkészítettem, de ma már nem torta formában. A piskóta így is tökéletes, elronthatatlan, puha, zamatos, szép és egyenletes.



A piskótához:

  • 6 db egész tojás
  • 3 dl cukor
  • 4 dl liszt
  • csipet só
  • fél kk szódabikarbóna
  • 7 ek olaj
A tojások fehérjét a sóval kemény habbá verjük, majd a cukrot is hozzáadjuk apránként, és tovább verjük. Ezután hozzáadjuk a tojások sárgáját, az olajat és a szódabikarbónát, de már csak addig keverjük, amíg elkeveredik a habbal. Ezután fakanállal óvatosan beleforgatjuk a lisztet, majd kikent, lisztezett tepsibe simítjuk a masszát (elég sűrű lesz), és előmelegített sütőben készre sütjük.

A krémhez:
  • 3 db nagyobb narancs
  • fél narancs reszelt héja
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • kb. 3 dl tej
  • 2 cs. vaníliás pudingpor
  • 15-20 dkg porcukor
  • 15 dkg puha vaj
A narancsokat félbevágjuk, és levüket alaposan kicsavarjuk úgy, hogy lehetőleg a rostok is belekerüljenek a narancslébe (kb. 3 dl lesz).
A narancsléhez annyi tejet adunk, hogy összesen 6 dl legyen.
A pudingport kevés tejes-narancslével csomómentesre keverjük, majd a a többi tejes-narancslével felöntve és a reszelt narancshéjat is hozzáadva, folyamatosan kevergetve sűrű péppé főzzük. A tűzről levéve egy csomag vaníliás cukrot keverünk bele, teljesen kihűtjük.
A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd a kihűlt pudingos péppel összedolgozzuk.
(A porcukor mennyisége ízlésünktől és a narancs édességétől is függ.)

Ezután a kihűlt piskótát ketté vágjuk, a krém 2/3-val megkenjük a közepét, a maradékkal pedig a tetejét. Kockákra vágjuk, és fél vagy negyed szelet naranccsal díszítjük.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...