2013. február 20., szerda

Farsangi szelet

Az Ízemlékek blog írójától, Hanitól származik a recept. Nemrég töltötte fel a blogjára, én pedig azonnal elmentettem a receptet és pár nap múlva el is készítettem. A recept azért tetszett meg, mert nagyon kevés hozzávaló kell hozzá, nagyon egyszerű az elkészítése, és mert rengeteg diónk van, amit nem győzök megsütni.
A végeredmény ízben nekem nagyon hasonlított a diós kosárkák ízvilágához (biztos ismeritek, igazi lagzis süti), óriási pozitívuma amellett, hogy nagyon finom, hogy sokáig elálló, könnyen szeletelhető, szállítható sütemény, így bármilyen alkalomra akár előre is elkészíthető.
Egy ici-pici negatívum, hogy nekem kicsit száraz lett, DE így is elképesztően finom volt, és 2 nap alatt mind megettük. :D Elhatároztam, hogy újra megsütöm majd, de akkor megkenem a tésztát lekvárral, vagy belekeverem a diós töltelékbe a lekvárt, hogy kicsit zamatosabb legyen. Erre tessék, ma szembe jön velem ez a recept Citromhabnál, ami nagyon hasonló ehhez a recepthez, csak lekvárral készül. :) Úgyhogy azt hiszem, Citromhab receptjét is ki kell próbálnom, már csak az összehasonlítás végett is....:)


Hozzávalók

Tésztához:
  • 30 dkg finomliszt
  • 25 dkg vaj/ Rama
  • 1 cs sütőpor
  • 1 db tojás
  • 2 ek cukor (én porcukrot használtam)
  • csipet só
Töltelékhez:
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg darált mandula vagy dió
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 db citrom leve (én kb. a felének a héját is beletettem)
  • 5 dkg mazsola 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, két részre osztjuk.
A töltelékhez a citromléből  és cukorból szirupot főzünk, majd hozzáadjuk a diót, fahéjat, mazsolát és egy kis reszelt citromhéjat.
A tésztát kinyújtjuk, és egy kb. 21x31 cm kikent, lisztezett tepsibe tesszük, villával megszurkáljuk, rákanalazzuk a diós tölteléket, elsimítjuk, majd a másik tésztával befedjük, felül is megszurkáljuk. 
Előmelegített sütőben készre sütjük, langyosan már szeletelhetjük, de teljesen kihűlt állapotában az igazi (szerintem). 
Vaníliás porcukorral hintjük meg a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...