2013. május 4., szombat

Rakott zöldbab

Az apropót az adta, hogy jelentősen csökkenteni szeretném a fagyasztó tartalmát, hogy az új zöldségeket, gyümölcsöket majd legyen hová tenni, illetve épp vendégeink jöttek, és egy tepsis finomság ilyenkor kiadós, ráadásul akár előző este összeállítható úgy, hogy másnap csak sütni kelljen.

Jelen esetben zöldbabbal készült, de kelkáposztával, karfiollal, gyalult tökkel is készítettem már.
A hús ízesítésénél nyugodtan variálhatunk. Mivel most volt a kertben friss oregáno, így ezt is tettem bele, meg persze néhány szál új hagymát és friss petrezselymet is. :) Olívaolajjal és kevés margarinnal készült, így egy igazán könnyű finomság kerekedett belőle.


Hozzávalók:

  • 50 dkg darál sertéshús
  • 1 nagy sárgarépa
  • 1 közepes hagyma
  • 2-3 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kevés paradicsomlé
  • só, bors, friss oregano, friss petrezselyem
  • olivaolaj
  • kevés vaj vagy margarin
  • főtt rizs
  • zöldbab
  • ecet
  • reszelt sajt

A babot enyhén ecetes, sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
A vöröshagymát felkockázzuk, kevés olajon pirítjuk, hozzáadjuk közben a felkarikázott újhagymát (zöldjével együtt), az apróra vágott fokhagymát és a lereszelt sárgarépát.
Hozzáadjuk a húst, fehéredésig pirítjuk, majd kevés (kb. 0,5 dl) paradicsomlét öntünk rá, fűszerezzük ízlés szerint, és pár percig kevergetve főzzük.
Egy tepsit kevés vajjal vagy margarinnal kikenünk, beletesszük a zöldbab felét (én erre szórtam kevés kakukkfüvet is).
Rásimítjuk a főtt rizst, erre tesszük a húst, majd befedjük a maradék babbal.
Tetejére sajtot reszelünk, kevés vajat, vagy margarint teszünk rá, és előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sütjük.
Tálaláskor friss, apróra vágott petrezselyemmel szórjuk meg.




3 megjegyzés:

Belli írta...

Fincsi-fincsi-fincsi!!!!!
Ritkán szoktam ilyen csinálni,de most kedvet kaptam hozzá:))Köszi a receptet!

Ditti írta...

Nagyon szívesen, sok sikert hozzá! :) Én meg nálad kaptam kedvet a mandulás sütihez. :)

teller-cake írta...

Jujj de jó! Nálam is lapul még zöldbab a fagyóban! ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...