2013. május 6., hétfő

Sóska leves

Nagyon-nagyon szeretem! Főtt tojással, tejföllel az egyik legfinomabb leves szerintem.
Volt friss sóska a kertben, így elkészült az idei első sóska leves. :)
Egy baj van csak: egyszerűen nem tudtam úgy fotózni, hogy visszaadja a látvány a leves ízét. De higgyétek el, aki szereti a sóska mártást, annak ez is nagyon-nagyon fog ízleni.


Hozzávalók (kb. 3 adaghoz)
  • 3 nagy marék sóska (pucolva)
  • 2 ek zsiradék
  • 1-2 ek liszt
  • cukor
  • tej
Tálaláshoz:
  • 3-4 db főtt tojás
  • tejföl
A sóskát megpucoljuk, megmossuk, lecsepegtetjük.
A zsiradékot felhevítjük, majd egy-egy marék sóskát a kezünkbe véve ollóval a zsírra vágjuk (így a leggyorsabb), megfonnyasztjuk.
Ha kellően szottyos lett, megszórjuk kevés liszttel, elkeverjük, felöntjük tejjel és vízzel kb. fele-fele arányban (de ki hogy szereti). Sóval és cukorral ízesítjük, pár percig forraljuk, és kész is.

Nem szükséges, de én a végén botmixerrel nagyjából átmixeltem, hogy zöldebb legyen a végeredmény (a  tejtől elég fehér lett, mert én sok tejjel szeretem).

A tojásokat keresztben és hosszában is átvágjuk a tojásszeletelővel, így apró tojáskockákat kapunk.
Tálaláskor ebből a tojásból szedünk a levesbe, és tejföllel alaposan megpakoljuk. :)

6 megjegyzés:

Hankka írta...

Ki fogom próbálni, a mártást nagyon szeretem, de sóskalevest még nem főztem! :) Nagyon guszta ám a fotón! :)

VRJúlia írta...

Anna kedvence :)

Horváth Emerencia írta...

Férjem kedvence:)))

Ditti írta...

Hankka: nagyon örülök, ha meghoztam a kedved. Én mindig két tányérral eszem belőle, annyira finom tud lenni. :) Hát a fotó szerintem nagyon béna, főleg a Te fotóidhoz viszonyítva...Szeretnék olyan gyönyörűséges képeket készíteni, mint Te! :)
Júlia, Emerencia: :)))) nem is gondoltam volna, hogy másnál is a kedvencek között szerepel ez a puritán leveske. :)

annalíz írta...

Nagyon szeretem a sóskát ! Levest még nem csináltam belőle, de most kipróbálom, köszi a receptet.Ne aggódj, ahogy ránéztem a fotódra, az íze megjelent a számban...ergo jó a fotó !

Monika írta...

Én is nagyon szeretem a levest!!!!!Hú,de megkívántam.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...