2013. május 14., kedd

Tepsis cigánypecsenye

Illéskrisznél láttam meg pénteken ezt a finomságot, és rögtön eldöntöttem, ez lesz a vasárnapi menü.
Annyira, de annyira finom lett, hogy még nagyon sokszor el kell majd készítenem. :)
A krumplis köret "HÚHA" kategóriás, annyira ízlett, csak sajnos nekünk kevés lett ennyi húshoz, pedig több krumplit pucoltam, mint a receptben megadott mennyiség.


Hozzávalók:

  • 8 szelet sertéskaraj (én 7 nagyon nagy szeletet sütöttem)
  • 3 ek rétesliszt
  • 1 púpos kk pirospaprika
  • só, bors
  • 8 db nagy burgonya (én 10-et pucoltam)
  • 2 db vöröshagyma
  • 4 dl tejföl 
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • 1 kk mustár
  • 1 ek olaj
  • kevés zsír

A húsokat sózzuk, borsozzuk (nem kell kiklopfolni), paprikás lisztben megforgatjuk és kevés zsíron elősütjük mindkét oldalukat.
A burgonyát és hagymát megpucoljuk, vastagabban  felkarikázzuk, sózzuk, borsozzuk, összekeverjük a maradék paprikás liszttel.
A tejfölt a zúzott fokhagymával, sóval, borssal, 1 ek olajjal és ízlés szerint mustárral összekeverjük.
Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, ráöntjük a hússütésből visszamaradt zsírt, erre szórjuk a fűszeres burgonyát és hagymát, rákanalazzuk a fokhagymás tejfölt (nem kell elkenni), ráfektetjük a hússzeleteket, majd alufóliával betakarjuk a tepsit.
Előmelegített sütőben a hús és krumpli puhulásáig letakarva sütjük, majd fólia nélkül szép pirosra pirítjuk a tetejét.
Illéskrisz ajánlására friss, kertünkből szedett salátával ettük. :)
Köszönöm a receptet!



12 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Már éhes is lettem! Puszillak

Blogkonyha írta...

Ditti!
Ez így tökéletes! Nagyon boldog vagyok, hogy ízlett, látom, hogy szuperül sikerült! Puszi, Kriszti

HajniZoli írta...

Nagyon guszta! Finom hétvégi ebéd, szeretem mikor így egyben kell sütni. Kipróbálós:-)

Horváth Emerencia írta...

Köszi a finomságot!

Ditti írta...

Flóra: Én is puszillak! Örülök, hogy újra jössz. :)
Illéskrisz: KÖSZÖNÖM!
Hajnizoli, Emerencia: Remélem kipróbáljátok! Nem fogjátok megbánni! :)

Belli írta...

Húúúúúú de jól néz ki:))Azt hiszem a hétvégi menü itt is meg van...!!Köszönöm a remek ötletet és receptet!

Zsimama írta...

Nagyon gusztaaa!!! El is mentettem a receptet. A hosszú hétvége valamelyik napján el is készítem. De jó, legalább már egy napra nem kell törni a fejem, mit is főzzek.
Köszi: Erzsi

Ditti írta...

Belli, Zsimama! Örülök,hogy Ti is kedvet kaptatok, sok sikert hozzá! Megírjátok majd, hogy sikerült? :)

Névtelen írta...

Megcsináltam...az a 'kaffogás', 'nyammogás' ami kísérte, mikor ettük??!...huuu, de finom volt:)))

Ditti írta...

:))) Jajj de jó! Nagyon örülök! :) Kaffogás...micsoda jó szó!!!! :)

Zsimama írta...

Szia Ditti!
Elkészítettem, ez volt a mai menü. Nagyon finom volt. A hús csak úgy omlott a szánkban. A krumplival én is úgy jártam mint, Te. A recepten csak annyit változtattam, hogy nem karajból, hanem tarjából készült. Máskor is fogok csinálni.
Szép estét: Erzsi

Ditti írta...

Jajj de jó Zsimama, hogy Te is elkészítetted! Örülök, hogy nektek is ízlett! :) És köszönöm a visszajelzést! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...