2014. április 1., kedd

Almatea

Tegnap almás süti készült nálunk, új recept alapján (receptje hamarosan érkezik), miszerint az almákat meg kellett hámozni. A héját sajnáltam kidobni, így almatea készült belőle. Nagyon finom, egészséges és koffein mentes. Behűtve almalé helyett is megállja a helyét. :)
A sütibe kellett egy citrom leve is, amit egy már részben lereszelt citromból nyertem. A kifacsart héj felét szintén hozzáadtam  a teához főzés közben. Csak hogy semmi ne vesszen kárba.


Hozzávalók:

  • almahéj (2-3 marék)
  • 1-2 rúd fahéj
  • néhány szem szegfűszeg
  • citrom leve, vagy citromkarika, vagy kifacsart citrom héja ízlés szerint

Minden hozzávalót egy fazékba teszünk, felöntjük vízzel, ami kb 2 ujjnyi vastagon ellepi, és pár percig forraljuk, majd leszűrjük.
Ki-ki ízlésének megfelelően ízesítheti cukorral, nádcukorral (ezzel nagyon finom), mézzel, de én édesítőszer nélkül ittam, és így is nagyon finom.

Tipp: aki ragaszkodik a koffeinhez, a leszűrt, forró teába áztasson 1 filtert, vagy teatojásba téve főzze bele a teafüvet.



1 megjegyzés:

Belli írta...

Sosem jutott volna eszembe az alma héjából teát főzni,de tetszik!Legközelebb kipróbálom:))Köszi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...