2014. június 13., péntek

Bodzás eperlekvár (Stahl recept)

Sokan elkészítettétek már, az utolsó adag eperrel, ami a kertünkben termett, én is kipróbáltam.
Stahl Judit receptjét választottam, és mint mindig, most sem csalódtam. Egyszerűen mennyei lett a végeredmény! :)
Az eredeti recept pektinnel sűrít, én 2:1 dzsemfixet használtam, kicsit kevesebbet tettem lekvárhoz, mint amennyit a csomag ír, hogy kicsit folyósabb maradjon (0,5 kg-hoz adtam kb. 1/3 csomaggal).Természetesen készíthető a csomagoláson megadott arányban is.

A recept forrása: Stahl magazin 2013 nyári szám

Az üvegtálka megnyerhető a blogszülinapi játékomon :)

Hozzávalók:

  • 2 kg eper
  • 1 liter bodzavirág (16-18 db nagyobb virág)
  • 1 citrom leve
  • 80 dkg cukor
  • 1 ek pektin (vagy helyette kb 1,5 csomag 2:1-ben dzsemfix)

Az epreket megmossuk, kicsumázzuk.
A bodzavirágok szárát 1-2 cm-esre levágjuk.
Az epret, bodzavirágokat, citromlét 1 dl vízzel 5 percig forraljuk, majd kihűtjük, és egy éjszakát a hűtőben pihentetjük.
Másnap kiszedjük a bodzavirágokat, az epret botmixerrel pürésítjük, hozzáadjuk a pektinnel elkevert cukrot és 5 percig forraljuk.
A lekvárt üvegekbe szedjük, lezárjuk, 5-10 percre  fejre állítjuk, majd száraz dunsztban hagyjuk kihűlni (dzsemfix használata esetén nem kell dunsztolni).
6 db 2,5 dl-es üvegnyi lesz belőle.








Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...