2014. augusztus 25., hétfő

Tárkonyos csirkeraguleves

A kertünkben burjánzik a tárkony, de még soha nem főztem vele semmit. Itt volt hát az alkalom, hogy kipróbáljam. Nekünk nagyon-nagyon ízlett ez a leves.
Több receptet is elolvastam, mind hasonló elkészítési módot ír. Én nem mértem a hozzávalókat, ezért most sem írok, csak kb. mennyiségeket.
A gombát párom miatt kihagytam, de nem is hiányzott belőle. És megjegyezném, hogy az ÖSSZES zöldség a kertünkből került a levesbe, talán ettől lett ennyire finom... :)


Hozzávalók:

  • 1 kisebb csirkemellfilé kockázva
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 1 kisebb fehérrépa
  • 1 közepes karalábé
  • 1 kisebb zellergumó (nekem nem volt, így a zellerlevelek szárát aprítottam fel egy kis levéllel együtt)
  • 2 közepes vöröshagyma
  • kb 2 marék borsó (nálam fagyasztott)
  • 1 ek friss, apróra vágott tárkony (de ízlés szerint lehet több is)
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 2-3 tyúkhúsleveskocka
  • 1 ek liszt
  • tejföl (ízlés szerint, nálam egy kis doboz 3/4-e)
  • olaj (nálam oliva)
Tálaláshoz: citrom, petrezselyem


A zöldségeket felkockázzuk, a petrezselyemzöldet és tárkonyt felaprítjuk.
A csirkemellett az olajon fehéredésig sütjük, hozzáadjuk a hagymát, majd az összes zöldséget, pár percig együtt pároljuk, rászórjuk a petrezselyem 3/4-ét és a tárkonyt, alaposan átkeverjük, majd felöntjük vízzel, beletesszük a leveskockákat, ízlés szerint még sózzuk, és addig főzzük, míg teljesen megpuhulnak a zöldségek.
A lisztet a tejföllel csomómentesre keverjük, felöntjük 1-2 merőkanál forró levessel, elkeverjük, majd behabarjuk vele a levest, felforraljuk, és kész.

Tálaláskor szórjuk meg friss petrezselyemzölddel, és ki-ki csavarhat még bele citromot ízlés szerint.



1 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Sajnos hogy én nem olyan régen fedeztem fel ez a fűszert de nagyon ízlik. Épp egy Ízőrzős levest készítettem el (hasonló a recept ) és nagyon finom lett!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...